امنیت

منابع: نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی بار دیگر در قندهار باهم درگیر شدند

عکس از درگیری شنبه‌شب میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در بخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان. عکس از آرشیف

منابع از قندهار به آمو تایید کرده‌اند که شب گذشته (دوشنبه‌شب، ۲۱ میزان) نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی بار دیگر با هم درگیری‌هایی داشته‌اند.

به گفته منابع، این درگیری‌‌ها در ساحه سرلت از مربوطات ولسوالی خوراوک و همچنین ولسوالی شورابک قندهار، در بخش‌ مرزی میان افغانستان و پاکستان رخ داده است.

تاکنون جزئياتی از تلفات و خسارت این درگیری در دست نیست؛ اما منابع افزوده‌اند که در این درگیری دو طرف از سلاح‌های سبک و سنگین استفاده کرده‌اند.

طالبان و مقام‌های پاکستانی در این باره تاکنون چیزی نگفته‌اند.

این درگیری در حالی صورت می‌گیرد که نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، شنبه‌شب، ۱۹ میزان، درگیری‌های گسترده‌ای در بخش‌هایی مرزی باهم داشتند؛ رویدادی که به گفته سخنگوی طالبان در آن، ۵۸ سرباز پاکستانی کشته شده‌اند و ۲۵ پاسگاه این کشور به دست طالبان افتاده است.

اما ارتش پاکستان گفته است که در این درگیری حدود ۲۰۰ تن از افراد طالبان و «گروه‌های مرتبط به آنان»، از جمله تحریک طالبان این کشور، کشته شده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در نشست خبری روز گذشته گفت که در این درگیری مرزی ۹ عضو طالبان کشته شدند.

با این حال منابع پیش از این به آمو گفتند که پهپادهای پاکستانی حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز یکشنبه، ۲۰ میزان بخش‌هایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار را نیز بمباران کرده‌اند.

طالبان و مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد اهداف این حمله‌ها و تلفات برخاسته از آن چیزی نگفته‌اند.