امنیت

باشندگان پکتیا: در درگیری مرزی پنج باشنده محل در دندپتان زخمی شده‌اند

عکس از درگیری شنبه‌شب میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی در بخش‌های مرزی افغانستان و پاکستان. عکس از آرشیف

شماری از باشندگان محل در پکتیا به آمو گفته‌اند که در درگیری مرزی شنبه‌شب، ۱۹ میزان، میان نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، باشندگان ولسوالی دندپتان این ولایت، آسیب دیده‌اند.

به گفته آنان، در این درگیری مرمی هاوان در دو خانه مسکونی در دندپتان اصابت کرده است.

این باشندگان پکتیا افزوده‌اند که باشندگان این ولسوالی پکتیا همچنین متضرر شده‌اند و موترها و خانه‌های آنان آسیب دیده‌اند.

نیروهای طالبان و مرزبانان پاکستانی، شنبه‌شب، ۱۹ میزان، درگیری‌های گسترده‌ای در بخش‌هایی مرزی باهم داشتند؛ رویدادی که به گفته سخنگوی طالبان در آن، ۵۸ سرباز پاکستانی کشته شده‌اند و ۲۵ پاسگاه این کشور به دست طالبان افتاده است.

اما ارتش پاکستان گفته است که در این درگیری حدود ۲۰۰ تن از افراد طالبان و «گروه‌های مرتبط به آنان»، از جمله تحریک طالبان این کشور، کشته شده‌اند.

اما ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در نشست خبری روز گذشته گفت که در این درگیری مرزی ۹ عضو طالبان کشته شدند.

با این حال منابع پیش از این به آمو گفتند که پهپادهای پاکستانی حوالی ساعت ۱۱ پیش از چاشت روز یکشنبه، ۲۰ میزان بخش‌هایی از ولسوالی سپین بولدک قندهار را نیز بمباران کرده‌اند.

طالبان و مقام‌های پاکستانی تاکنون در مورد اهداف این حمله‌ها و تلفات برخاسته از آن چیزی نگفته‌اند.