ذبیحالله مجاهد، سخنگوی طالبان، میگوید که در درگیری مرزی شب گذشته میان نیروهای آنان و مرزبانان پاکستانی در بخشهای مرزی میان افغانستان و پاکستان، ۵۸ سرباز پاکستانی کشته شدهاند.
او در یک نشست خبری در کابل گفت که در این درگیری همچنین ۳۰ سرباز پاکستانی نیز زخمی شدهاند.
به گفته ذبیحالله مجاهد، در این درگیری مرزی همچنین ۹ عضو طالبان نیز کشته شدهاند.
مقامهای پاکستانی تاکنون در مورد تلفات ادعایی طالبان اظهار نظر نکردهاند.
سخنگوی طالبان در این نشست خبری افزوده که ۲۵ پاسگاه مرزی این کشور توسط نیروهای آنان تصرف شدهاند.
او گفت که در این درگیری همچنین مهمات نیز از نزد نیروهای پاکستانی به دست طالبان افتیده است.
وزارت دفاع طالبان پیش از این گفت که آنان در یک «عملیات موفقانه انتقامجویانه» برخی از پاسگاههای مرزی و مراکز نظامی پاگستان را در امتداد مرز دیورند هدف قرار دادهاند و این عملیات حوالی ساعت ۱۲ شب گذشته (۱۹ میزان) به پایان رسیده است.
ارتش پاکستان بامداد روز یکشنبه، ۲۰ میزان، اعلام کرد که نیروهای مرزی این کشور در پاسخ به حملههای شب گذشته بر پاسگاههای مرزی این کشور، ۲۰ پاسگاه مرزی طالبان را هدف قرار دادهاند.
ارتش پاکستان همچنین گفت که تعدادی از نیروهای طالبان در منطقه خُرم به دست نیروهای پاکستانی نیز «تسلیم» شدهاند.
در همین حال دفتر رسانههای قول اردوی ۲۰۱ خالد بن ولید طالبان در زون شرق کشور پیش از این گفت که در درگیری مرزی شب گذشته در امتداد مرز دیورند، ۱۵ سرباز پاکستانی کشته شدند و ۱۱ پاسگاه مرزی این کشور همچنین «نابود» شدهاند.
این قول اردوی طالبان در خبرنامهای همچنین مدعی است که طالبان دو جسد سربازان پاکستانی و شماری از اسلحه آنان به دست آوردهاند.
این درگیریها در حالی رخ دادهاند که جنگندههای پاکستانی پنجشنبهشب، ۱۷ میزان، بخشهایی از کابل، پایتخت کشور و ولایت پکتیا را بماران کردند؛ رویدادی که رسانههای این کشور هدف آن را نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان پاکستان یا تیتیپی، عنوان کردند.
اما طالبان و مقامهای پاکستانی تاکنون در مورد هدف این حمله هوایی چیزی نگفتهاند.
