امنیت

طالبان: بر مراکز نظامی پاکستان عملیات «انتقام‌جویانه» انجام دادیم

عکس از گذرگاه غلام خان در امتداد مرز دیورند در ولایت خوست

وزارت دفاع طالبان می‌گوید که شب گذشته (۱۹ میزان) نیروهای دفاعی آنان «عملیات موفقانه انتقام‌جویانه» را بر مراکز نظامی پاکستان در امتداد مرز دیورند انجام داده‌اند.

عنایت‌الله خوارزمی، سخنگوی وزارت دفاع طالبان، در خبرنامه‌ای در اکس نگاشته است که این عملیات ساعت ۱۲ شب گذشته پایان یافته است؛ اما او در مورد تلفات این حمله چیزی نگفته است.

سخنگوی وزارت دفاع طالبان تاکید کرده که اگر نیروهای پاکستانی بار دیگر حریم هوایی افغانستان را نقض کنند، نیروهای دفاعی آنان «آماده دفاع از حریم خود» هستند و پاسخ خواهند داد.

مقام‌های پاکستانی تاکنون درباره این درگیری اظهار نظر نکرده‌اند.

این در حالی است که جنگنده‌های پاکستانی پنجشنبه‌شب، ۱۷ میزان، بخش‌هایی از کابل و لایت پکتیا را بمباران کردند؛ رویدادی که رسانه‌های پاکستانی گفته‌اند در آن نور ولی محسود، رهبر تحریک طالبان این کشور یا «تی‌تی‌پی» کشته شده است.

مقام‌های پاکستانی و طالبان تاکنون در باره هدف این حمله اظهار نظر نکرده‌اند.