دولت اسرائيل اعلام کرده است که آتشبس همچنان در غزه برقرار است و فلسطینیها به خانههای خود باز میگردند.
گفتنی است که مرحله نخست توافق صلح میان حماس و اسرائيل در مصر امضا شد و آتشبس میان دو طرف در غزه از چاشت روز پنجشنبه به اینسو آغاز شده است.
بر بنیاد گزارش رویترز، هزاران فلسطینی آواره برای بازگشت به ویرانههای خانههای متروکه خود، از میان زمینهای بایر غزه عبور کردند. همانطوری که آنان شروع به گشت و گذار در میان ویرانههای خانههای ویران شده خود کردند، هیجان بازگشت به سرعت با شوک ناشی از عمق ویرانی و اضطراب ناشی از سختیهای پیش رو فروکش کرد.
پولیس اسرائیل اعلام کرده که آنان برای بازدید دونالد ترمپ، رئيس جمهور امریکا، از اسرائيل در روز دوشنبه، آماده میشوند. از او دعوت شده است تا در کنست، پارلمان این کشور، سخنرانی کند.
ترمپ پیش از این گفت که روز یکشنبه به منطقه خواهد رفت، شاید برای شرکت در مراسم امضای توافق در مصر.
به گزارش اکسیوس، رئيس جمهور ایالات متحده قصد دارد در مصر رهبران جهان را برای اجلاسی در مورد غزه گرد هم آورد.
پیت هگست، وزیر جنگ امریکا، اعلام کرده است که قطر یک تأسیسات جدید نیروی هوایی در آیداهو افتتاح خواهد کرد.
سربازان اسرائیلی ۲۴ ساعت فرصت دارند تا از مواضع خود در مناطق شهری عقبنشینی کنند؛ اگرچه آنان هنوز بیش از نیمی از غزه را در اختیار خواهند داشت.
پس از عقبنشینی سربازان اسرائیلی، حماس ۷۲ ساعت فرصت دارد تا ۲۰ گروگان زنده اسرائیلی را که هنوز در اختیار دارد، آزاد کند.
در عوض اسرائیل ۲۵۰ فلسطینی را که به مدت طولانی در زندانهای خود محکوم شدهاند و ۱۷۰۰ زندانی را که در طول جنگ دستگیر شدهاند، آزاد خواهد کرد.
