افغانستان

منابع: خدمات اینترنت فایبرنوری و وای‌فای شب گذشته در کابل قطع شد

عکس از آرشیف

منابع به آمو گفته‌اند که خدمات اینترنت فایبرنوری و وای‌فای برای چندین ساعت در طول شب گذشته در کابل قطع بوده است.

به گفته این منابع، این چندمین بار در شب‌های گذشته است که این خدمات قطع می‌شوند یا سرعت آن کاهش می‌یابد.

در همین حال منابع از وزارت مخابرات زیر اداره طالبان به آمو گفته‌اند که در روزهای اخیر برخی «مشکلات تخنیکی» باعث قطع یا کندی این خدمات شده است.

اما طالبان به گونه رسمی در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.

این در حالی است که منابع پیش از این از قندهار به آمو گفتند که خدمات اینترنت فایبرنوری و وای‌فای برای خانواده‌ها در این ولایت محدود شده است.

به گفته منابع، این خدمات در حال حاضر تنها برای اداره‌های مهم دولتی، بانک‌ها و صرافی‌ها در این ولایت فعال است؛ اما برای کاربران عادی قطع شده است.

از طرفی هم یک منبع از هلمند به آمو گفت که سرعت خدمات اینترنت وای‌فای در این ولایت نیز کاهش یافته است.

گفتنی است که طالبان خدمات فایبرنوری را در قندز نیز دوشنبه‌شب و برای چندین ساعت نیز قطع کرده بودند و این خدمات حوالی چاشت روز سه‌شنبه دوباره وصل شد.

طالبان پیش از این نیز به گونه کامل خدمات اینترنت و شکبه‌های مخابراتی را در سراسر افغانستان و برای دو روز پی‌هم قطع کرده بودند.

طالبان تاکنون در مورد این اقدام‌شان وضاحت نداده‌اند.