منابع از قندز به آمو گفتهاند که خدمات اینترنت فایبرنوری در این ولایت بار دیگر قطع شده است.
به گفته منابع، این خدمات از دوشنبهشب به اینسو قطع شده و تاکنون در باره علت آن وضاحت رسمی وجود ندارد.
منابع افزودهاند که مقامهای محلی طالبان به شرکتهای ارائه کننده خدمات فایبرنوری دستور دادهاند تا اطلاع ثانوی این خدمات را قطع کنند.
اما منابع میافزایند که خدمات «نقطه به نقطه یا پاینت تو پاینت» اینترنت در این ولایت هنوز فعال است.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر رسمی نکردهاند.
این در حالی است که طالبان پیش از این نیز به گونه کامل خدمات اینترنت و شکبههای مخابراتی را در سراسر افغانستان و برای دو روز پیهم قطع کرده بودند.
طالبان تاکنون در مورد این اقدامشان وضاحت ندادهاند.
