امنیت

منابع : طالبان دستور تخلیه ساکنان‌ کنار پایگاه هوایی بگرام را داده‌اند

عکس از آرشیف

دست‌کم سه منبع محلی از پروان به آمو گفته‌اند که طالبان از ساکنان‌ اطراف پایگاه هوایی بگرام در این ولايت خواسته‌اند تا یک ماه دیگر ، خانه‌های خود را تخلیه کنند.

منابع گفته‌اند که طالبان دلیل تخلیه ساکنان اطراف پایگاه بگرام در پروان را، «حمله احتمالی امریکا و آسیب‌پذیری خانواده‌ها » عنوان کرده‌اند.

منابع افزود‌ه‌اند که طالبان یک هفته پیش دستور تخلیه را داده‌اند و یک ماه مهلت آن را تعین کرده‌اند.

منبع می‌افزایند که طالبان به خانواده‌‌های که خانه‌های‌شان را ترک می‌کنند، هیچ امتیازی قائل نیستند و فقط تاکید بر تخلیه زود هنگام آن دارند.

یک منبع در ادامه گفت: «فرماندهان طالبان، سربازان شان هم در کنار پایگاه بگرام هستند که همین اکنون خانه‌های شان را تخلیه دارند.»

منبع افزوده که باشندگان اطراف پایگاه هوایی بگرام، در یک سراسيمه‌گی کامل به سر می‌برند و توان خرید و کرایه خانه را ندارند.

این در حالی است که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحده اخیراً تاکید بر باز پس‌گیری پایگاه هوایی بگرام کرده است.