دو منبع معتبر به آمو گفتهاند که خدمات اینترنت در کشور به دستور رئيس وزیران و وزیر مخابرات طالبان فعال شده؛ اما هبتالله آخندازده، رهبر آنان هنوز مخالف آن است.
این در حالی است که طالبان از دو شبانهروز به اینسو شبکههای مخابراتی و هرنوع خدمات اینترنت در کشور را غیرفعال ساخته بودند؛ اما این خدمات عصر چهارشنبه (۹ میزان) در برخی از بخشهای کشور بهشمول کابل دوباره فعال شد.
شماری از باشندگان کابل پس از دوباره فعال شدن شبکههای مخابراتی و اینترنت در پایتخت میگویند که قطع این خدمات در دو روز گذشته فضای کابل را به شهر مرده مبدل ساخته بود.
آنان میگویند در دو روز گذشته هیچ نوع ارتباطی با دوستان و بستگانشان در داخل و بیرون از کشور نداشتهاند.
به گفته آنان، اکثر خانوادهها در پایتخت از اینکه هیچ خبری از عزیزانشان نداشتند، نگران بودند.
آنان این اقدام طالبان را «غیرموجه» خوانده و میگویند که اگر این اقدام به هر دلیلی صورت گرفته باشد، نابهجا بوده است.
طالبان تاکنون در این باره به گونه رسمی چیزی نگفتهاند.
