منابع به آمو گفتهاند که در ۴۸ ساعت گذشته و همزمان با قطع اینترنت و شبکههای مخابراتی توسط طالبان در کشور، فضای امنیتی قندهار نگرانکننده به نظر میرسید.
به گفته منابع، فضای امنیتی این ولایت طوری رقم خورده بود که گویا اتفاقی میافتد.
منابع افزودهاند که در طی دو شبانهروز گذشته ایستهای بازرسی در قندهار افزایش یافته بود و در برخی از نقاط مرکز این ولایت، افراد مسلح جدید گماشته شده بودند.
این منابع میافزایند که در ۴۸ ساعت گذشته در قندهار، افراد منسوب به استخبارات طالبان در این ولایت در لباسهای شخصی در شهر گشت میزدند و اوضاع را زیر رصد داشتند.
منابع میگویند که نیروهای استخبارات طالبان در طی این مدت، تعداد از افراد را در این شهر بازداشت نیز کردهاند؛ اما هویت آنان تاکنون نامشخص است.
در عین حال این منابع افزودهاند که نیروهای طالبان در قندهار در برخی از ساحات و ناحیههای این شهر، شماری از خانههای مشخص را نیز بازرسی کردهاند. در برخی موارد افراد طالبان خود در برخی از خانهها جا به جا شده بودند.
منابع تاکید میکنند که ۴۸ ساعت گذشته وضعیت امنیتی قندهار به شکل دیگری به نظر میرسید؛ اما هیچ یکی نمیدانست که چه چیزی اتفاق افتیده یا اتفاق میافتد.
از طرفی هم منابع افزودهاند که قرار است که یک نشست مهم در قندهار، مرکز قدرت طالبان برگزار شود.
طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکردهاند.
