شماری از باشندگان کابل پس از دوباره فعال شدن شبکههای مخابراتی و اینترنت در پایتخت و برخی ولایتهای کشور میگویند که قطع این خدمات در دو روز گذشته فضای کابل را به شهر مرده مبدل ساخته بود.
آنان میگویند در دو روز گذشته هیچ نوع ارتباطی با دوستان و بستگانشان در داخل و بیرون از کشور نداشتهاند.
به گفته آنان، اکثر خانوادهها در پایتخت از اینکه هیچ خبری از عزیزانشان نداشتند، نگران بودند.
آنان این اقدام طالبان را «غیرموجه» خوانده و میگویند که اگر این اقدام به هر دلیلی صورت گرفته باشد، نابهجا بوده است.
در همین حال برخی منابع میگویند که در دو روز گذشته فعالیت تمامی بانکها و شماری از ادارهها و موسسات در کشور متوقف بوده است.
گفتنی است که تاکنون روشن نیست که آیا بانکها در کشور از جمله پایتخت فعالیتشان را سر از فردا (پنجشنبه، ۱۰ میزان) از سر میگیرند یا خیر.
طالبان نیز تاکنون در این باره به گونه رسمی چیزی نگفتهاند.
از طرفی هم طالبان تاکنون در مورد قطع شبکههای مخابراتی و خدمات اینترنت در کشور، وضاحت ندادهاند.
