جنوب آسیا

ارتش پاکستان: ۱۷ عضو تی‌تی‌پی در عملیاتی در خیبرپختونخوا کشته شدند

عکس از یک سرباز امنیتی پاکستان. آرشیف

ارتش پاکستان روز شنبه اعلام کرد که در یک عملیات مبتنی بر اطلاعات نیروهای امنیتی این کشور در ایالت خیبرپختونخوا، ۱۷ عضو تحریک طالبان پاکستانی یا «تی‌تی‌پی» که آنان را «گروه تحت حمایت هند و فتنه الخوارج» خوانده است، کشته شدند.

به گفته ارتش پاکستان، این عملیات در شب‌های ۲۶ و ۲۷ سپتمبر در منطقه لکی مروت خیبرپختونخوا صورت گرفته است.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «۱۷ خوارج تحت حمایت هند به جهنم فرستاده شدند. در جریان این عملیات سلاح و مهمات کشف و ضبط شد.»

ارتش این کشور اعلام کرده است که کشته‌شدگان «به طور فعال در فعالیت‌های تروریستی متعدد علیه نیروهای امنیتی و سازمان‌های اجرای قانون و همچنین کشتار غیرنظامیان بی‌گناه پاکستان دست داشتند.»

در این بیانیه تاکید شده که عملیاتی برای پاکسازی منطقه از هرگونه شبه‌نظامی باقی‌مانده در حال انجام است.

رسانه‌های پاکستانی به نقل از ارتش این کشور نوشته‌اند که «نیروهای امنیتی بر عزم خود برای از بین بردن تهدید تروریزم تحت حمایت هند از کشور» تأکید کردند.

این در حالی است که پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان، حمله‌ها و درگیری‌های مسلحانه گروه‌های شبه‌نظامی در پاکستان نیز افزایش یافته است.

تحریک طالبان پاکستانی و گروه ارتش آزادی‌بخش بلوچ، از جمله دو گروه قدرت‌مند شبه‌نظامی در پاکستان است که مسئولیت بیش‌ترین حمله‌ها را به عهده می‌گیرند.