الکساندر دوبریندت، وزیر داخله آلمان، روز شنبه گفت که تهدید پهپادها «بالا» است و این کشور اقدامهایی را برای دفاع از خود انجام خواهد داد.
مقامهای اروپایی پس از حملههای پهپادها در دنمارک که طی هفته گذشته چندین بار ترافیک هوایی را در نقاط مختلف این کشور متوقف کرد، در حالت آمادهباش کامل قرار گرفتهاند. مقامهای این کشورها همچنین در حال بررسی موارد مشاهده پهپادها در آلمان هستند.
بر بنیاد گزارش رویترز، آقای دوبریندت به خبرنگاران در برلین گفت: «تهدیدی وجود دارد که میتوان آن را در مورد پهپادها در سطح بالا طبقهبندی کرد. این یک تهدید انتزاعی است؛ اما در موارد خاص بسیار ملموس است.»
او گفت که در میان این اقدامها، آلمان به دنبال اصلاح قانون امنیت هوانوردی خواهد بود تا به نیروهای مسلح این کشور اجازه دهد برای سرنگونی احتمالی پهپادها وارد عمل شوند.
وزیر داخله آلمان افزوده است: «این در مورد آمادگی است تا زیرساختهای حیاتی یا تجمعات بزرگ مردم، به عنوان مثال، محافظت شوند.»
