منابع از ریاست مخابرات طالبان در هلمند به آمو گفتهاند که خدمات انترنت شرکت افغان تیلیکام به شکل «نقطه به نقطه یا پاینت تو پاینت» در این ولایت دوباره فعال شده است.
به گفته منابع، این خدمات برای خانوادهها نیز در هلمند فعال شده و شماری از ادارهها دولتی و بانکها در این ولایت از دیروز (چهارشنبه، ۲ میزان) به این طرف، کارهایشان را از طریق این خدمات از سر گرفتهاند.
این در حالی است که طالبان این خدمات را به شکل محدود در ولایتهای بلخ، قندهار و ننگرهار نیز دوباره فعال ساختهاند.
گقتنی است که طالبان از بیش از یک هفته به اینسو، خدمات انترنت فایبرنوری و وایفای را در ۱۶ ولایت کشور قطع کردهاند.
مقامهای محلی طالبان در این ولایتها، علت قطع این خدمات را «جلوگیری» از منکرات عنوان کردهاند.
پیش از این منابع به آمو گفتند که طالبان در هرات در نشستی با حضور مسئولان شماری از شرکتهای ارائهکننده خدمات انترنت در این ولایت، به آنان دستور دادهاند تا پس از این شبانه انترنت را قطع کنند.
چهارشنبهشب، سومین شب متوالی در هرات بود که خدمات انترنت در این ولایت تا ساعت هشت صبح قطع شد.
