امنیت

منابع: یک کارمند امنیت ملی پیشین در بدخشان توسط طالبان بازداشت و سپس کشته شد

عکس از کارمند پیشین امنیت ملی که در بدخشان کشته شده است

منابع محلی از بدخشان به آمو گفته‌اند که افراد طالبان در این ولایت شب گذشته عبدالرشید، فرزند عبدالستار، و باشنده اصلی روستای «غومی شاخدره» ولسوالی نسی درواز، را نخست بازداشت کردند و سپس جسد او را تحویل خانواده‌اش داده‌اند.

به گفته منابع، عبدالرشید که در گذشته کارمند ریاست امنیت ملی بود، پس از سقوط جمهوریت به ایران پناه برد؛ اما چند ماه پیش از سوی دولت ایران اخراج و ناچار به افغانستان بازگشت.

منابع افزوده‌اند که این نظامی پیشین خانواده‌اش را در قندز گذاشت و به زادگاهش در بدخشان رفته بود.

منابع می‌افزایند که عبدالرشید با وجود تلاش‌های مکرر برای ملاقات با جمعه فاتح، ولسوال طالبان در نسی، هیچ‌گاه موفق به دریافت کارت عفو نشد.

این منابع گفته‌اند که در نهایت برای گذران زندگی او به کارگری در یکی از معادن طلا روی آورد. اما شب گذشته توسط افراد طالبان «بازداشت، شکنجه و سپس کشته» شد.

طالبان تاکنون در این باره اظهار نظر نکرده‌اند.