افغانستان

گذرگاه تورخم به روی رفت‌وآمد بازگشایی شد

عکس از گذرگاه مرزی تورخم. آرشیف

گذرگاه مرزی تورخم امروز (سه‌شنبه، اول میزان) به روی هرگونه رفت و آمد دوباره باز شده است.

دفتر رسانه‌های والی طالبان در ننگرهار با تایید این خبر گفته است که این گذرگاه روز گذشته به دلیل مشکلات در خدمات انترنت، به روی مسافران بسته شده بود.

این نخستین بار نیست که گذرگاه تورخم به روی رفت‌وآمد بسته می‌شود؛ این کذرگاه پیش از این نیز بارها به روی تردد مسافران و کالاهای تجارتی بسته شده است.

شماری از ساکنان دو طرف مرز، مسافران و بازرگانان می‌گویند که مسدود شدن این گذرگاه آنان را با چالش‌ها و مشکلات جدی رو‌به‌رو می‌سازد.

شماری از بازرگانان تاکید می‌کنند که حتی یک‌ شبانه‌روز بسته شدن این گذرگاه، هزاران دالر برای آنان زیان وارد می‌کنند. آنان خواهان حل مشکل در تورخم به شکل بنیادی هستند.