در ادامه اخراج مهاجران، ایران و پاکستان روز گذشته بیش از ۸۰۰۰ مهاجر را اخراج کردند. این در حالی است که در هفتههای اخیر اخراجهای روزانه مهاجران از پاکستان بهگونه چشمگیر افزایش یافته است.
بر بنیاد این آمارها، روز پنجشنبه پاکستان ۶۱۸۷ مهاجر را از طریق گذرگاههای تورخم، سپینبولدک و بهرامچه اخراج کرد.
همچنین، ۱۹۰۸ مهاجر دیگر از ایران به کشور باز گردانده شدند.
به گفته کمیسیون طالبان، این افراد شامل ۱۵۸۱ خانواده است و از این میان به ۸۱۲ خانواده کمکهای مختلف توزیع شده است.
به گفته کمیسیون مهاجران، در این روند همچنین ۱۴۹۷ سیمکارت توزیع شده و در مجموع بیش از ۴۰ میلیون و ۸۴۱ هزار افغانی کمک نقدی در اختیار بازگشتکنندگان قرار گرفته است.
این در حالی است که مهاجران بازگشته گفتهاند که با مشکلات شدید اقتصادی و نبود کار روبهرو هستند.
