منابع به آمو میگویند که قرار است شش وزیر کابینه طالبان به زودی به قندهار بروند و هدف از این سفر، انتقال پیام تاثیرات منفی قطع خدمات انترنت شبکه «افغان تیلیکام» در ادارههای دولتی عنوان شده است.
منابع میگویند که خدمات انترنت فایبرنوری در بلخ از دیروز (دوشنبه، ۲۴ سنبله) قطع شده است و قرار است این روند در ولایتهای دیگر نیز عملی شود.
منابع افزودهاند که این اقدام طالبان، ادارههای پاسپورت و گمرکات را با مشکل جدی مواجه ساخته است.
سخنگوی والی طالبان در بلخ با تایید این موضوع در اکس نگاشته است که قطع انترنت فایبرنوری در این ولایت به دستور رهبر طالبان صورت گرفته و او هدف از این اقدام را «جلوگیری از منکرات» عنوان کرده است.
منابع پیش از این به آمو گفتند که خدمات انترنتی شرکت دولتی «افغان تیلیکام» به دستور رهبر طالبان در تمامی نهادهای دولتی متوقف میشود.
به گفته منابع، بر اساس این دستور، کارمندان دولتی در ادارهها پس از این دسترسی به خدمات انترنت نخواهند داشت.
منابع میگویند که این روند از ولایتهای شمال کشور آغاز شده و دستکم از پنج روز به اینسو ارائه خدمات انترنت این شرکت در ادارههای دولتی این ولایتها متوقف شده است.
منابع افزودهاند که این دستور باعث کندی کار در ادارههای دولتی شده و بخشی از فعالیتهای این ادارهها متوقف شدهاند.
منابع میافزایند که این اقدام رهبر طالبان واکنش و نگرانی شدید کارمندان دولتی را بر انگیخته است.
