ورزش

افغانستان در امارات میزبان دیدارهای ۲۰ آوره و یک‌روزه با بنگله‌دیش می‌شود

تیم کریکت کشور. تصویر از آرشیف.

بورد کریکت می‌گوید که تیم ملی کریکت کشور از ۲ تا ۱۴ اکتوبر (۱۰ تا ۲۲ میزان) میزبان تیم ملی بنگله‌دیش در یک سلسله‌ رقابت‌های کریکت زیر نام «سفیدبال» شامل سه دیدار ۲۰ آوره و سه بازی یک‌روزه خواهد بود.

تمامی این بازی‌ها در امارات متحده عربی برگزار می‌شوند.

بر اساس برنامه، بخش ۲۰ آوره از دوم اکتوبر آغاز می‌شود و دیدارهای بعدی در سوم و پنجم اکتوبر برگزار خواهد شد. سپس سه بازی یک‌روزه در ۸، ۱۱ و ۱۴ اکتوبر برگزار می‌شوند.

نصیب خان، رئیس اجرایی بورد کریکت، در بیانیه‌ای گفت: «این سفر نشان‌دهنده استحکام همکاری‌های ما و تعهد مشترک برای ارائه مسابقات کریکت در سطح جهانی است، حتی اگر در میدان‌های بی‌طرف برگزار شود.»

از سوی دیگر، نظام‌الدین چودری، رئیس اجرایی شورای کریکت بنگله‌دیش، این سری مسابقات را «هیجان‌انگیز و رقابتی» توصیف کرد و گفت دیدارها فرصت ارزشمندی برای آماده‌سازی پس از رقابت‌های جام آسیا خواهند بود.

افغانستان و بنگله‌دیش پیش از آغاز این سری دوجانبه، قرار است در گروه «بی» جام آسیا ۲۰۲۵ نیز به مصاف هم بروند.

برنامه مسابقات:

۲ اکتوبر: دیدار نخست ۲۰ آوره – امارات

۳ اکتوبر: دیدار دوم ۲۰ آوره – امارات

۵ اکتوبر: دیدار سوم ۲۰ آوره – امارات

۸ اکتوبر: دیدار نخست یک‌روزه – امارات

۱۱ اکتوبر: دیدار دوم یک‌روزه – امارات

۱۴ اکتوبر: دیدار سوم یک‌روزه – امارات