منابع محلی در پنجشیر میگویند که با ممنوعیت حمل تلفنهای هوشمند برای کارمندان ملکی و نظامی در این ولایت، طالبان تاکنون «دهها» تلفن همراه را از این کارمندان گردآوری کردهاند.
یکی از این منابع گفته است که طالبان برخی ایستهای بازرسی را برای گردآوری این تلفنها ایجاد کردهاند.
نزدیک به دو هفته قبل، منابع به آمو خبر دادند که طالبان با فرستادن پیامی به نهادهای دولتی این ولایت، بهکارگیری و انتقال تلفنهای هوشمند توسط کارمندان را ممنوع کردند.
