شرکت دولتی برق افغانستان که از سوی طالبان رهبری میشود، میگوید که قراردادهای سه پروژه برقرسانی با شرکتهای خصوصی به امضا رسیده است.
این شرکت در خبرنامهای گفته است که ارزش پروژهها به ۴۱ میلیون دالر میرسد و با شرکتهای «زازو افغانستان و کابل ملی» امضا شده است.
بر بنیاد این خبرنامه، این قراردادها شامل انتقال برق ۲۲۰ کیلوولت از سباستیشن نورالجهاد به سباستیشن پل هاشمی و از آنجا به سباستیشن «شهدای ۲۴ حوت» و همچنین ساخت سباستیشن و لینکشیها میشود.
این در حالی است که شهروندان کشور از کمبود برق در فصل تابستان شکایت دارند و میگویند که این موضوع آنان را با مشکلات جدی مواجه ساخته است.
گفتنی است که بر بنیاد آمارها، تنها ۴۰ درصد از مردم افغانستان به برق دسترسی دارند.
برخی از شهروندان، بهويژه پایتخت نشینان میگویند، بنابر اینکه جریان وابسته به برق است، بیبرقی آنان را با کمبود آب نیز مواجه ساخته است.
