منابع محلی از خوست به آمو میگویند که یک جوان در روستای خدر پیران این ولایت خود را حلقآویز کرد و به زندگیاش پایان داد.
این دومین مورد خودکشی در خوست در طی دو روز گذشته است. پیش از این یک جوان دیگر نیز با شلیک گلوله در ولسوالی علیشیر این ولایت خود را کشت.
بربنیاد آمارهای جمعآوری شده توسط آمو از منابع، در کمتر دو هفته اخیر، این هفتمین فردی است که در ولایت خوست خودکشی میکند.
منابع روز سهشنبه گفتهاند که این رویداد حوالی شام روز گذشته رخ داده و این جوان سال گذشته از دانشگاه شیخ زاید فراغ شده بود و علت خودکشی آن تاکنون روشن نیست.
اما نزدیکان این جوان میگویند که او پس از فراغت از دانشگاه، با آینده نامعلوم، بیکاری و مشکلات اقتصادی دستوپنجه نرم میکرد.
به گفته منابع، مراسم تشیع جنازه این جوان خوستی امروز (سهشنبه، ۲۱ اسد) حوالی ساعت ۲ پس از چاشت در این ولایت برگزار میشود.
گفتنی است که طالبان به منظور جلوگیری از خودکشی به دلیل بیکاری، مشکلات اقتصادی و آینده نامعلوم، ممنوعیت شدیدی بر پوشش رسانهای این رویدادها وضع کردهاند.
اما طالبان در مورد این رویداد ابراز نظر نکردهاند.
