چهار سال پس از بازگشت طالبان به قدرت، افغانستان زیر سایه سنگین سرکوب و محدودیتهای فزاینده قرار دارد.
دیدبان حقوق بشر در تازهترین گزارش خود میگوید که حاکمیت طالبان با سرکوب نظاممند، به ویژه علیه زنان و منتقدان، چهرهای تاریکتر از گذشته یافته است. از ممنوعیت تحصیل دختران و حذف زنان از اجتماع تا بازداشتهای خودسرانه و خشونت علیه روزنامهنگاران، همه نشانههای نظامی ست که آزادیها را در هم شکسته و کشور را به یکی از بحرانیترین نقاط جهان از نظر حقوق بشر بدل کرده است.
