منابع از فاریاب به آمو میگویند که طالبان شش تن را به اتهام «قماربازی» در ولسوالی شیرینتگاب این ولایت بازداشت کردهاند.
به گفته منابع، این افراد عصر روز دوشنبه از روستای تورکل بلوچ ولسوالی شیرینتگاب بازداشت شدهاند.
منابع افزودهاند که طالبان از نزد این افراد ۱۳۴۹۶۰ افغانی را نیز مصادره کردهاند.
این منابع گفتهاند که افراد بازداشتشده، باشندگان ولسوالی شیرینتگاب و ولسوالی دولتآباد ولایت فاریاب هستند و در حال حاضر در بند طالبان به سر میبرند.
این در حالی است که شماری از باشندگان فاریاب با انتقاد نحوه بازداشت افراد توسط طالبان، میگویند که بعضاً افراد بیآنکه «جرمی» را مرتکب شده باشند، بازداشت میشوند.
این باشندگان فاریاب تاکید میکنند که طالبان پیش از این چندین تن را حین بازیهای سرگرمکننده با استفاده از قطعه نیز با وارد کردن اتهام «قمار» بازداشت کردهاند.
به باور باشندگان فاریاب، هدف از این بازداشتهای «خودسرانه» طالبان، متفرقسازی و خلق نگرانی در میان باشندگان محل است تا در یک مکان تجمع نکنند.
