جنوب آسیا

ارتش پاکستان در باجور وزیرستان منع رفت‌وآمد چند روزه وضع کرد

عکس از منطقه باجور در ویرستان ایالت خیبرپختونخوا

منابع محلی از وزیرستان به آمو می‌گویند که که ارتش پاکستان برای چند روز در منطقه باجور وزیرستان، حکومت نظامی اعلام و منع رفت‌وآمد وضع کرده است.

به گفته منابع، صبح سه‌شنبه، ۷ سد، تمامی مارکیت‌ها، دکان‌ها و جاده‌ها توسط ارتش پاکستان مسدود شده‌اند.

منابع افزوده‌اند که ارتش پاکستان دلیل وضع مقررات منع رفت‌و‌آمد را در این منطقه، ره‌اندازی «عملیات علیه سلاح‌های غیرقانونی» عنوان کرده است.

ساکنان محلی باجور در وزیرستان می‌گویند که اینترنت و سیستم‌های تلفن همراه در این منطقه نیز قطع شده‌اند.

به گفته منابع، نیروی هوایی پاکستان نیز در این عملیات‌ها مشارکت دارد.

به گفته منابع محلی، کودکان مدرسه‌ای و به طور کلی هیچ کس نمی‌تواند خانه‌های خود را ترک کند و همه غیرنظامیان در خانه‌های خود محبوس شده‌اند.

گفتنی است که ارتش پاکستان پیش از این از عملیات نظامی در تعدادی دیگر از مناطق خیبر پختونخوا خبر داده بود که با اعتراض‌های شدید روبه‌رو شده است.