افغانستان

منابع: طالبان استفاده از تلفن‌های هوشمند را برای کارمندان محلی شان در پنجشیر منبع کردند

عکس از آرشیف

منابع محلی از پنجشیر به آمو گفته‌اند که طالبان استفاده و انتقال تلفن‌های هوشمند از سوی کارمندان اداره‌های محلی شان در این ولایت را ممنوع کرده‌اند.

این منابع گفته‌اند که این دستور به گونه شفاهی و از سوی هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان، صادر شده و استفاده از تلفن‌های هوشمند در دفترهای دولتی را منع کرده است.

به گفته منابع، طالبان علت این ممنوعیت را «جلوگیری از نشر اطلاعات نادرست و حفظ ارزش‌های اسلامی» عنوان کرده‌اند.

منابع می‌گویند که طالبان تلفن‌های هوشمند کارمندان محلی‌شان در این ولایت را به شدت زیر کنترول دارند و تلفن‌های هوشمند مسافران و رانندگان را نیز هنگام تردد در این ولایت بررسی می‌کنند.

پیش از این نیز گزارش‌هایی از بررسی تلفن‌های همراه افراد در پنجشیر از سوی طالبان نشر شده‌اند. منابع گفته‌اند که به دلیل ازدحام در تردد مردم، طالبان این رویکرد را بالای همه تطبیق نمی‌کنند و تنها تمرکز روی تلفن‌های افراد مشکوک دارند.

طالبان تاکنون درباره این ممنوعیت‌شان در ولایت پنجشیر چیزی نگفته‌اند.