ورزش

فصل دهم لیگ کریکت شپگیزه در کابل آغاز شد

عکس از آغاز لیگ کریکت سپگیزه در کابل

دهمین فصل رقابت‌های لیگ کریکت شپگیزه صبح روز شنبه در ورزشگاه ملی کریکت در کابل آغاز شد.

لیگ کریکت شپگیزه در سال ۲۰۱۳ میلادی افتتاح شد؛ زمانی که کریکت ۲۰ آوره کشور در حال رشد سریع در صحنه جهانی بود.

آگاهان کریکت می‌گویند که شپگیزه به عنوان بخش قابل توجهی از کریکت داخلی افغانستان، نقش مهمی در رشد کریکت کشور ایفا می‌کند.

در فصل امسال لیگ شپگیزه، پنج تیم از جمله مس‌عینک، بست، بند امیر، آمو و ببرهای سپین‌غر شرکت دارند.

برخی از شناخته‌شده‌ترین کرکت‌بازان افغانستان رهبری تیم‌های خود را بر عهده دارند. راشد خان، ستاره کریکت کشور، کاپیتان ببرهای سپین‌غر است. تیم او بازیکنانی چون حضرت‌الله زازی، رحمت‌شاه و اکرام علی‌خیل را نیز در ترکیب دارد.

رحمان‌الله گربز هدایت تیم مس‌عینک را بر عهده دارد و بازیکنانی مانند محمد نبی، مجیب‌ رحمان و افسر زازی با او هم‌تیم هستند.

ابراهیم زدران کاپیتان تیم مدافعان بوست است؛ کریم جنت، نور احمد و طارق ستانکزی از دیگر اعضای این تیم‌ اند.

حشمت‌الله شاهدی، کاپیتان تیم تست افغانستان، رهبری تیم اژدهایان بند امیر را بر عهده دارد که محمد شهزاد، نجات مسعود و گل‌بدین نایب در آن حضور دارند.

عظمت‌الله عمرزی نیز کاپیتان تیم «کوسه‌های آمو» است که بازیکنانی چون فضل‌الحق فاروقی، قیس احمد و شرف‌الدین اشرف را در ترکیب دارد.