منابع محلی به آمو گفتهاند که طالبان تحت عنوان «زکات» باشندگان ولسوالیهای مختلف پکتیکا را مجبور به پرداخت مالیات بیشتر میکنند.
به گفته منابع، طالبان در حالی مردم را مجبور به پرداخت زکات میکنند که «هیچ خدماتی» برای باشندگان پکتیکا ارائه نمیکنند و مردم این ولایت حتی با کمبود امکانات اولیه زندگی مواجه هستند.
در مکتوبی که یک نسخه آن به آمو رسیده، طالبان از باشندگان پکتیکا خواستهاند که «زکات» شان را به آنان و آنچه آنان «بیتالمال» خواندهاند، بسپارند.
از طرفی هم، طالبان در این مکتوب باشندگان پکتیکا را تهدید کردهاند که در صورت سرپیچی از این دستور، با آنان برخورد جدی خواهند کرد.

آمو نمیتواند به گونه مستقل این نامه را که آیا از سوی طالبان صادر شده، تایید کند.
طالبان نیز تا کنون در این باره چیزی نگفتهاند.
