نیروهای دفاعی این کشور اعلام کردهاند که ساکنان شمال اسرائيل اکنون و پس از آخرین رگبار موشکهای ایرانی، اجازه ترک مناطق حفاظتشده را دارند.
پس از آنکه ارتش اسرائیل موج جدیدی از موشکهای ایرانی را شناسایی کرد، رسانههای این کشور گزارش دادهاند که آژیرها در بسیاری از مناطق شمال اسرائیل به صدا درآمدند.
شبکه تلویزیونی ۱۲ اسرائيل گزارش داده که ایران در این موجی از حملهها، حدود ۱۰ موشک به سمت این کشور شلیک کرده است.
از طرفی هم ارتش اسرائیل گفته است که شب گذشته (دوشنبه-شب، ۲۶ جوزا) موشکهای بیشتری از سوی ایران به سمت این کشور شلیک شدهاند و به ساکنان توصیه کرده است که به پناهگاهها بروند.
این در حالی است که پیت هگست، وزیر دفاع ایالات متحده در یک گفتگوی تازه با فاکس نیوز گفته است در حالی که اسرائیل و ایران به تبادل حملههای موشکی ادامه میدهند، امریکا در خاورمیانه در حالت تدافعی قرار دارد.
اما پیش از این و در بحبوحه تشدید جنگ میان اسرائيل و ایران، دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، از شهروندان ایرانی خواست که تهران، پایتخت این کشور را «فوراً تخلیه» کنند.
او در نوشتهای در اکس بار دیگر تاکید کرد که ایران «باید توافق هستهای» را پیش از این امضا میکرد و افزود که در این رابطه به مقامهای ایرانی هشدار داده بود.
آقای ترمپ گفت: «ایران نمیتواند سلاح هستهای داشته باشد. من بارها و بارها این را گفتهام!»
