ایالات متحده

در تیراندازی در واشنگتن دو دیپلومات سفارت اسرائيل کشته شدند

عکس از مقر سفارت اسرائیل در واشنگتن دی‌سی ایالات متحده

در تیراندازی افراد ناشناس در واشنگتن دی‌سی، پایتخت ایالات متحده، دو دیپلومات سفارت اسرائيل در این کشور کشته شدند.

خبرنگار شبکه خبری اکسیوس به نقل از سخنگوی سفارت اسرائيل در واشنگتن دی‌سی گزارش داده است که این دو دیپلومات از نزدیک هدف گلوله قرار گرفته‌اند.

سفارت اسرائيل گفته است که این دو کارمندش پس از آن هدف شلیک قرار گرفتند که خواستند در یک مراسم مذهبی در موزیم یهودی در واشنگتن دی‌سی شرکت کنند.

تا کنون روشن نیست که این تیراندازی از سوی چه کسانی یا گروهی صورت گرفته است.

در همین حال مارکو روبیو وزیر خارجه ایالات متحده در واکنش به این رویداد گفته است که آن را «با شدیدترین وجه ممکن» محکوم می‌کند.

او در اکس نگاشته است که این حمله یک اقدام «وقیحانه از خشونت بزدلانه و یهودستیزانه» است.

وزیر خارجه امریکا تاکید کرده که نهادهای امنیتی کشورش عاملان این تیراندازی را ردیابی کرده و آنان را «به پنجه عدالت» خواهند سپرد.

این در حالی است که در پی تشدید حمله‌های اسرائيل بر غزه، این کشور با فشارهای شدید جهانی از جمله اتحادیه اروپا مواجه شده است.

پیش از این بریتانیا اعلام کرد که مذاکرات تجاری خود با اسرائيل را به حالت تعلیق درآورده و سفیرش در این کشور را نیز فراخوانده است.

بریتانیا هشدار داد، اگر اسرائيل حمله‌هایش در غزه را متوقف نکند، آماده است تا تحریم‌های بیش‌تر بر این کشور وضع کند؛ آن‌چه که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائيل آن را در حمایت از رویکرد جنگی حماس عنوان کرد.

از طرفی هم اتحادیه اروپا نیز هشدار داده است که در صورت ادامه این حمله٬ها در غزه، تحریم‌هایی را بر اسرائيل وضع خواهد کرد.