جهان

تیراندازی در ایالت تگزاس امریکا ۸ کشته و ۷ زخمی برجای گذاشت

یک مرد مسلح روز شنبه در یک مرکز خرید پر رفت‌وآمد در شهر آلِن ایالت تگزاس امریکا هشت نفر را کشت و دست کم هفت تن دیگر را زخمی کرد.

برایان هاروی؛ فرمانده پولیس شهر در یک نشست خبری گفت این فرد مسلح در خارج فروشگاه آلن پریمیَم آوتلیتس خرید شروع به تیراندازی کرد و تا هنوز انگیزه این حمله مشخص نیست.

برایان هاروی، فرمانده پولیس شهر آلِن گفت: «در ساعت ۳:۳۶، مامور ما پس از یک تماس بی ربط به فروشگاه آلن پریمیَم آوتلیتس رفته بود. او صدای شلیک گلوله را شنید، محل تیراندازی را پیدا کرد، تیرانداز را شناسایی کرد، تیرانداز را پا در آورد و تهدید را بر طرف کرد. ما در این مرحله معتقدیم که تیرانداز به تنهایی عمل کرده است».

در همین حال، جان بوید، رییس بخش آتش نشانی شهر آلن نیز در این نشست خبری گفت که گروه وی دست کم ۹ مجروح را از محل رویداد به بیمارستان انتقال داده است.

به گفته وی دو تن از مجروحان در بیمارستان جان باخته‌اند و وضعیت سه قربانی دیگر وخیم است.

جان بوید، رییس بخش آتش نشانی شهر آلن خاطرنشان کرد: «گروه ‌های عملیات امدادی ما هفت فرد فوت شده را در صحنه پیدا کردند. ما ۹ نفر را به بیمارستان، به بخش آسیب روانی محل منتقل کردیم. از میان کسانی که ما انتقال دادیم، دو نفر در گذشته‌اند، سه نفر زیر عمل جراحی قرار دارند و وضعیت شان وخیم است و حال چهار نفر دیگر خوب است.»

تیر اندازی در ایالت تگزاس یک امر عادی است. از آغاز ۲۰۲۳ تا هنوز دست کم ۱۹۸ مورد تیر اندازی در این ایالت رخ داده است.