جهان

سقوط هواپیما در نیپال دست کم ۴۰ کشته بر جای گذاشت

در پی سقوط یک هواپیمای مسافربری در نیپال دست کم ۴۰ نفر کشته شدند.

مقام‌های نیپال گفته‌اند که این سانحه امروز (یکشنبه) در نزدیکی شهر پوخارا در مرکز این کشور رخ داده و شمار قربانیان این رویداد رو به افزایش است.

رویترز گزارش کرده است که صدها نیروی امدادی در حال جستجو در دامنه کوه محل سقوط هواپیمای شرکت «یتی ایرلاینز» نیپال هستند.

این هواپیما از کاتماندو پایتخت این پرواز کرده بود.

رسانه‌ها به نقل از سودارشان بارتاولا، سخنگوی «یتی ایرلاینز» گفته‌اند که به شمول چهار خدمه ۷۲ نفر در هواپیمای ای آر تی-۷۲ متعلق به این شرکت که سقوط کرد، بوده‌اند.

مقام‌های این کشور گفته‌اند که ۵۳ مسافر و هر چهار خدمه این پرواز نپالی بودند.

آنان افزوده‌اند که در هواپیما ۱۵ شهروند خارجی – پنج نفر هندی، چهار تن روسی و دو نفر کوریایی و متباقی شهروندان آسترالیا، آرجانتین، فرانسه و ایرلند بودند.

سی ان ان گزارش داده است که پولیس و اداره محلی در حال انجام عملیات نجات هستند و امیدوارند دست کم تعدادی از بازماندگان را نجات دهند.

رسانه های داخلی نیپال گزارش داده اند که این هواپیما از پایتخت کاتماندو به سمت پوخارا، در حدود ۱۲۹ کیلومتری (۸۰ مایلی) غرب پایتخت در حال پرواز بود.

پوشپا کمال داهال، نخست وزیر نپال گفته است که از این حادثه «ناراحت کننده و غم انگیز» عمیقا متاسف است.

آقای داهال در توییتی نوشته است: «من صمیمانه از نیروهای امنیتی، همه نهاد‌های دولت نپال و عموم مردم می‌خواهم که یک عملیات نجات موثر را آغاز کنند.»

نپال کشوری در جنوب آسیا است که به شمول هیمالیا ۱۴ بلندترین کوه جهان را در خود جا داده است. آمار سانجه هوایی در این کشور بلند است و آب و هوای آن نیز به طور ناگهانی تغییر میکند و فرودگاه ها نیز معمولا در مناطق کوهستانی صعب العبور قرار دارند.