خاور میانه

رهبر ایران: امریکا و اسرائیل در پی بی‌ثبات‌سازی جمهوری اسلامی هستند

مجتبی خامنه‌ای رهبر جدید ایران

مجتبی خامنه‌ای، رهبر ایران، در پیامی کتبی که از تلویزیون دولتی این کشور خوانده شد، گفته است که ایالات متحده امریکا و اسرائیل در پی بی‌ثبات‌سازی جمهوری اسلامی هستند.

او در این پیام که به مناسبت سالگرد تأسیس مجلس قانونگذاری ایران منتشر شده، مدعی شده است که «نقشه دشمن» پس از شکست‌های نظامی، به سمت فشارهای اقتصادی، محاصره سیاسی و جنگ تبلیغاتی تغییر کرده است.

خامنه‌ای در این پیام افزوده است که هدف این فشارها، ایجاد تفرقه در داخل ایران و تضعیف انسجام ملی است تا به گفته او، «ملت ایران را به زانو درآورند».

رهبر ایران در ادامه از شهروندان این کشور خواسته است تا در برابر این فشارها وحدت و انسجام خود را حفظ کنند و اجازه ندهند اختلافات داخلی مورد سوءاستفاده قرار گیرد.

او همچنین تأکید کرده است که جمهوری اسلامی در برابر آنچه تهدیدهای خارجی خوانده می‌شود، ایستادگی خواهد کرد و از مسیر مقاومت عقب‌نشینی نخواهد کرد.

این پیام در حالی منتشر شده که خامنه‌ای از زمان آغاز دوره رهبری خود در ماه مارچ تاکنون در انظار عمومی ظاهر نشده و تنها از طریق پیام‌های رسمی موضع‌گیری کرده است.