همزمان با تمدید آتشبس میان اسرائيل و لبنان، خبرگزاری دولتی لبنان گزارش داده است که نیروهای اسرائيلی حملههایی را به یک مرکز دفاع مدنی در جنوب این کشور انجام داده که دستکم در آن شش تن کشته شدند.
بر بنیاد این گزارش، سه تن از اعضای سازمانهای امدادرسان نیز شامل کشتهشدگان اند و در این حملهها، همچنین ۲۲ تن دیگر زخمی شدهاند.
پیش از این وزارت امور خارجه ایالات متحده گفت که آتشبس میان اسرائیل و لبنان برای ۴۵ روز دیگر تمدید شده است.
تامی پیگوت، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا، گفت که این توافق پس از دو روز مذاکرات «بسیار سازنده» با میانجیگری ایالات متحده میان مقامهای اسرائیل و لبنان حاصل شده است.
او افزود که گفتگوهای مربوط به «مسیر سیاسی» در دوم و سوم جون از سر گرفته خواهد شد، در حالی که نشستهای مربوط به «مسیر امنیتی» قرار است در ۲۹ می با حضور هیئتهای نظامی اسرائیل و لبنان در پنتاگون آغاز شود.
پیگوت ابراز امیدواری کرد که این مذاکرات به «صلح پایدار» میان دو کشور، به رسمیت شناختن کامل حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر و ایجاد امنیت در امتداد مرز مشترک اسرائیل و لبنان منجر شود.
