خاور میانه

ایران پیشنهاد تازه‌ای به میانجیگران پاکستانی ارائه کرده است

عکس از ورود هیئت ایرانی به اسلام‌آباد برای مذاکره با ایالات متحده

در حالی که تنش‌ها در منطقه همچنان بالا گزارش می‌شود، یک منبع دیپلماتیک ایرانی به شبکه الجزیره گفته است که تهران روز پنج‌شنبه پیشنهاد جدیدی را از طریق میانجیگران پاکستانی ارائه کرده است.

به گفته این منبع، ایران در چارچوب تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها و حرکت به سمت پایان جنگ، متن تازه‌ای از طرح مذاکراتی خود را به طرف پاکستانی تحویل داده است.

این کشور نقش میانجی میان تهران و ایالات متحده را بر عهده دارد.

هم‌زمان، خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده است که جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنج‌شنبه، ۱۰ ثور، متن تازه‌ترین طرح مذاکراتی خود را به پاکستان به عنوان میانجی گفت‌وگوها با ایالات متحده تحویل داده است.

اسماعیل بقائی، سخنگوی وزارت خارجه ایران، نیز در یک گفت‌وگوی تلویزیونی تأکید کرده است که «پایان جنگ و رسیدن به صلح پایدار» در صدر اولویت‌های تهران در مذاکرات با امریکا قرار دارد.

در همین حال، وب‌سایت آکسیوس گزارش داده است که ایران روز پنج‌شنبه از طریق واسطه‌های پاکستانی پاسخ خود را به آخرین اصلاحات پیشنهادی امریکا در توافق‌نامه پایان جنگ، به ایالات متحده منتقل کرده است.