منابع محلی از قندهار به آمو گفتهاند که به دنبال حملههای هوایی پنجشنبه شب ارتش پاکستان در ولسوالی دامان این ولایت، یک ذخیرهگاه تیل مربوط به شرکت هوایی «کامایر» به آتش کشیده شد و ۶۰۰۰۰۰ دالر امریکایی زیان مالی به جا گذاشته است.
مسئولان محلی طالبان در قندهار گفتهاند که در این حمله «دو غیرنظامی» نیز زخمی شده است.
با این حال، مسئولان محلی طالبان تأکید دارند که نابودی این ذخیرهگاه تیل میتواند بر پروازهای ملل متحد و پروازهای ملکی اثر منفی داشته باشد.
این در حالی است که به دنبال حملههای هوایی ارتش پاکستان، بر برخی از بخشهای کشور، بسیاری از غیرنظامیان با آسیبهای گسترده جانی و مالی روبهرو شدهاند.
منابع محلی تأکید دارند که در نتیجه این رویداد، ذخیرهگاه تیل بهگونه کامل از بین رفته است.
در همین حال، شفيعالله، معاون میدان هوایی ملکی قندهار، میگوید: «این حمله آسیب رسانده است. برای پروازهای سازمان ملل و پروازهای ملکی بسیار زیانبار خواهد بود، چون این ذخیرهگاه تیل بود و از سوی پاکستان مورد حمله قرار گرفت.»
افزون بر این، برخی باشندگان ولایت قندهار خواستار پایان درگیریها میان طالبان و پاکستان هستند و میگویند ادامه جنگ بیشترین آسیب را به غیرنظامیان وارد میکند.
یکی از باشندگان قندهار میگوید: «خواست ما این است که این جنگ متوقف شود، این سروصدا پایان یابد و مردم بتوانند با آرامش در خانههای خود زندگی کنند.»
به گفته مسئولان محلی طالبان، از این ذخیرهگاه تیل که مربوط به کامایر بود، برخی از هواپیماهای نهادهای ملل متحد سوخت مورد نیاز خود را تأمین میکردند و این شرکت نیز برای انتقال حاجییان و پروازهای داخلی از همین تیل استفاده میکرد.
