امنیت

شورای امنیت روسیه: تنش میان پاکستان و افغانستان نتیجه سیاست «استعماری بریتانیا» است

خبرگزاری دولتی تاس روز جمعه گزارش داده است که شورای امنیت روسیه افزایش تنش‌ها میان پاکستان و افغانستان را نتیجه «سیاست استعماری زیان‌بار انگلستان» دانسته است.

به گزارش تاس، دفتر شورای امنیت روسیه در بیانیه‌ای گفته است که دور تازه تنش‌ها «پیامد سیاست‌های استعماری انگلستان و ترسیم خودسرانه مرزها در لندن» است.

در این بیانیه همچنین آمده است که در شرایط کنونی که به گفته مقام‌های روس «انگلیسی‌ها در تلاش برای ایجاد خطوط جدایی تازه در جهان هستند»، باید به «جاه‌طلبی‌های امپریالیستی لندن» پایان داده شود.

شورای امنیت روسیه در عین حال با ابراز نگرانی از تشدید تنش‌ها در مرز افغانستان و پاکستان، از دو طرف خواسته است اختلافات موجود را از راه‌های سیاسی و دیپلماتیک حل‌وفصل کنند.

تنش‌ها در دو روز اخیر در امتداد مرز افغانستان و پاکستان افزایش یافته و دو طرف یکدیگر را به انجام حمله‌ها و اقدامات تحریک‌آمیز متهم کرده‌اند.