امنیت

وزیر دفاع آلمان از نقش نیروهای این کشور در افغانستان دفاع کرد

بوریس پیستوریوس، وزیر دفاع آلمان، در واکنش به اظهارات دونالد ترمپ، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از نقش و عملکرد نیروهای نظامی آلمان در مأموریت افغانستان دفاع کرده و به تلفات ارتش این کشور در جریان این عملیات اشاره کرده است.

به گزارش روزنامه بیلد، آقای پیستوریوس گفته است که نیروهای آلمان پس از حملات ۱۱ سپتمبر ۲۰۰۱ و درخواست ایالات متحده، آماده همکاری بوده و در کنار متحدان خود در افغانستان حضور داشته‌اند.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که دونالد ترمپ در گفت‌وگویی با شبکه فاکس‌نیوز، مشارکت کشورهای اروپایی عضو ناتو، از جمله آلمان، در مأموریت افغانستان را زیر سؤال برد و گفت که این کشورها با وجود اعزام نیرو، در خط مقدم جنگ حضور نداشتند.

او همچنین تردید خود را نسبت به حمایت متحدان ناتو از امریکا در شرایط بحرانی ابراز کرد.

وزیر دفاع آلمان در واکنش به این سخنان تأکید کرده است که هدف مشترک ایالات متحده، آلمان و دیگر اعضای ناتو، مقابله با پایگاه‌های «هراس‌افکنان اسلام‌گرای بین‌المللی» بوده است.

به گفته او، نیروهای آلمانی در مجموع ۱۹ سال در افغانستان حضور داشته‌اند و این کشور «بهای سنگینی» در این مأموریت پرداخته است.

آقای پیستوریوس بدون اشاره به جزئیات تلفات، از «شجاعت و حرفه‌ای‌گری» نیروهای مسلح آلمان قدردانی کرده و گفته است که دولت آلمان قدردان خدمت نظامیان خود است.