ادرسکن، یکی از ولسوالیهای بزرگ ولایت هرات، این روزها گواه رکود گسترده اقتصادی است. باشندگان این ولسوالی میگویند کاهش عواید و افزایش هزینههای زندگی، ادامه کار و گذران زندگی را برایشان دشوار ساخته است.
ملا جانان درگوشهای از ولسوالی ادرسکن هرات در دکانی کار میکند تا چرخه زندگیاش از حرکت نماند؛ اما میگوید کسبوکار بایسکلسازی رونق گذشته را از دست داده و دیگر مانند پیش پرمشتری نیست.
به گفته او، عواید بایسکلسازی دیگر برای تأمین مخارج زندگی بسنده نیست.
این باشنده هرات میگوید: «کار و بار در ادرسکن مانند دیگر جاها، مثل شهر هرات، خوب نیست. کار بایسکلسازی رونق ندارد، زندگی ما به سختی میگذرد و اقتصاد مردم ادرسکن خیلی ضعیف است.»
باشندگان ولسوالی ادرسکن نیز از افزایش هزینههای زندگی و کاهش چشمگیر عوایدشان شکایت دارند. آنان میگویند با این وضعیت، نمیدانند چگونه مخارج روزمره زندگی را تأمین کنند.
عبدالقیوم، باشنده ادرسکن هرات، میگوید: «شرایط اقتصادی مردم خیلی ضعیف است. وقتی کار نباشد، مردم چی کار باید بکنند؟ در اینجا نه زمینداری است و نه مالداری که مردم بتوانند از آن چیزی بهدست بیاورند.»
ادرسکن یکی از ولسوالیهای بزرگ ولایت هرات است؛ اما باشندگان آن میگویند فقر و ضعف اقتصادی، زندگی روزمرهشان را با چالشهای جدی روبهرو کرده است.
