در ادامه اخراج مهاجران، آمارهای کمیسیون طالبان برای پناهجویان نشان میدهد که ۳۳۰۰ تن روز پنجشنبه از پاکستان و ایران به افغانستان بازگردانده شدهاند.
این کمیسیون گفته که ۶۲۲ خانواده شامل ۳۳۷۱ تن پس از بازگشت از طریق گذرگاههای تورخم، سپین بولدک، اسلام قلعه و نیمروز ثبتنام شدهاند.
در بیانیه کمیسیون آمده که ۲۹۷۰ تن از گذرگاه تورخم وارد کشور شدهاند.
در گذرگاه سپین بولدک، ۳۰۳ تن به کشور بازگشتند. همچنین ۱۶ خانواده شامل ۵۶ تن از طریق اسلام قلعه وارد هرات شدند. در ولایت نیمروز نیز ۱۰ خانواده با ۴۲ عضو، بههمراه ۲۷۱ مسافر انفرادی، از طریق گذرگاه راه ابریشم وارد شدند.
در نزدیک به دو سال اخیر، افغانستان گواه افزایش چشمگیر اخراج مهاجران از کشورهای همسایه، بهویژه پاکستان، بوده است.
ملل متحد اعلام کرده که در سال ۲۰۲۵، حدود ۲.۶ میلیون مهاجر به افغانستان بازگشتهاند. این سازمان پیشتر هشدار داده بود که بازگشتهای گسترده، فشار سنگینی بر منابع محدود و ظرفیتهای امدادرسانی افغانستان وارد میکند.
