حقوق بشر

طالبان یک مرد و یک زن را در پروان شلاق زدند

عکس از آرشیف

در ادامه روند مجازات بدنی افراد، دادگاه عالی طالبان امروز سه‌شنبه،۹جدی، گفته است که یک مرد و یک زن در ولایت پروان به اتهام «روابط بیرون از ازدواج» در ملاعام شلاق زده شدند.

بر اساس اعلامیه دادگاه عالی طالبان، این حکم به اساس فیصله محکمه ابتدائیه ولسوالی سرخ‌پارسا ولایت پروان صادر و پس از تأیید از سوی دادگاه عالی، تطبیق شده است.

در اعلامیه آمده است که محکمه ابتدائیه، مرد را به یک سال حبس تنفیذی و ۲۰ ضربه شلاق، و زن را به دو ماه حبس تنفیذی و ۲۰ ضربه شلاق به‌عنوان «جزای تعزیری» محکوم کرده بود.

دادگاه عالی طالبان گفته است که مجازات یادشده در حضور اعضای قضایی محاکم، مسئولان ادارات و شماری از مردم محل تطبیق شده است.
طالبان دیروز نیز دو تن را در پروان به اتهام روابط خارج از ازدواج شلاق زدند.

طالبان در ماه‌های اخیر بارها از اجرای مجازات‌های بدنی در ولایت‌های مختلف افغانستان خبر داده‌اند؛ اقدامی که با واکنش‌های گسترده نهادهای حقوق بشری روبه‌رو شده و این نهادها خواستار توقف چنین مجازات‌هایی شده‌اند.
طالبان اما تأکید می‌کنند که این احکام بر اساس تفسیر آنان از شریعت اسلامی و پس از طی مراحل قضایی اجرا می‌شود.