مقامهای طالبان امروز سهشنبه، ۲ جدی، در مراسمی در کابل قرارداد پروژه برقرسانی به ولسوالیهای قوشتیپه و درزاب ولایت جوزجان را امضا کردند.
به گفته عبدالرحمان رحمانی، رئیس ریاست عمومی انرژیهای پایدار در وزارت انرژی و آب اداره طالبان، این پروژه به ارزش ۲۸ میلیون دالر است و از بودجه داخلی تامین خواهد شد.
او گفت که این قرارداد با یک شرکت خصوصی داخلی امضا شده که بر اساس آن، خط برق در امتداد ۸۵.۴ کیلومتر از شهر شبرغان به ۲۲۰ سباستیشن در ولسوالیهای قوشتیپه و درزاب این ولایت وصل خواهد شد.
این در حالی است که افغانستان با کمبود برق شدید روبهرو شده است و با فرارسیدن زمستان، جریان برق شماری از ولایتها، از جمله هرات به دلیل ریزش برف و طوفان قطع شدهاند.
از طرفی هم شهروندان کشور از پرچاویهای دوامدار برق در کابل و ولایتهای کشور شکایت دارند و میگویند که آنان از این رهگذر با چالشهای جدی مواجه هستند.
به گفته آنان، پرچاویهای برق بهویژه در پایتخت با آغاز فصل سرما بیشتر شده و آنان برای گرم کردن خانههای شان با مشکلات جدی دستوپنجه نرم میکنند.
گفتنی است که اکثر شهروندان کشور به دلیل فقر و تنگدستی برای گرمساختن خانههایشان در فصل سرما به برق وابستهاند.
