دستکم پنج منبع محلی از پنجشیر به آمو گفتهاند که مولوی صدر، معین امنیتی وزارت داخله طالبان، صبح امروز، دوشنبه ۲۴ قوس، به پنجشیر رفته است.
به گفته منابع، معین امنیتی وزارت داخله طالبان در این سفر با والی، فرمانده امنیه و رئیس استخبارات پنجشیر دیدارهای جداگانه انجام داده است.
منابع افزوده اند که در پی این سفر مقام وزارت داخله، مسئولان محلی طالبان در پنجشیر تدابیر ویژه امنیتی گرفته بودند.
به گفته منابع، «صبح امروز نظامیان به کارمندان ادارات دولتی اجازه رفتن به دفترهای کارشان را ندادند و یک سوی جاده را نیز به روی رفتوآمد مسدود کرده بودند.»
در همین حال، وزارت داخله طالبان نیز با نشر بیانیهای در اکس این سفر را تایید کرده است.
وزارت داخله طالبان نوشته که آقای صدر به مسوولان طالبان تاکید کرده که «دروازههای ادارات باید به روی مردم باز» باشند.
در همین حال یک منبع در فرماندهی امنیه پنجشیر، هدف این دیدارها را ایجاد هماهنگی میان مقام ولایت، فرماندهی امنیه و استخبارات برای جلوگیری از جرایم و قاچاق مواد مخدر عنوان کرده است.
به گفته منبع، معین وزارت داخله از والی و فرمانده طالبان برای پنجشیر خواسته است تا به قریههای دوردست پنجشیر سفر کرده و وضعیت امنیتی را از نزدیک بررسی کنند.
این سفر مقام وزارت داخله طالبان در حالی صورت میگیرد که در پی چندین انفجار در هفته گذشته در منطقه عبداللهخیل ولسوالی دره، هفده نظامی طالبان کشته و پنج تن دیگر زخمی شدند.
هرچند طالبان وقوع این انفجارها در این ولایت را تأیید نکردهاند، اما جبهه مقاومت ملی مسئولیت آن را بر عهده گرفته بود.
