در ادامه مجازات بدنی افراد، طالبان
۱۱ تن، بهشمول دو زن، را در تخار و فاریاب به اتهامهای گوناگون شلاق زدند.
دادگاه عالی طالبان در دو خبرنامه گفته است که این افراد به اتهامهای «لواط، سرقت، قماربازی، ارتباط نامشروع و زنا» محکوم به مجازات شدهاند.
در تخار دو تن از یک سال تا يک سال و ۶ ماه زندان و ۳۹ ضرب شلاق، یک تن را به ۱۵ شلاق و چهار تن دیگر را به ۲۰ ضرب شلاق محکوم به مجازات کردند.
همچنین طالبان در فاریاب نیز چهار تن را به یک سال زندان و ۲۵ ضرب شلاق محکوم کردند.
بر بنیاد آمارهای گردآوریشده از بیانیههای دادگاه عالی طالبان، در سه هفته گذشته ۱۰۸ تن، به شمول هفت زن به اتهامهای مختلف در ولایتهای گوناگون شلاق زده شدهاند.
این اقدام به گفته شماری از شهروندان، موجب گسترش فضای ترس و تلاش برای عادیسازی مجازاتهای بدنی در جامعه شده است.
