سراجالدین حقانی وزیر داخله طالبان میگوید، حکومتی که مردم رابا ترس و خشونت اداره کند، حکومت واقعی نیست.
این مقام ارشد امنیتی طالبان در سخنانی در ولایت خوست به گونه تلویحی از حکومت داری طالبان انتقاد کرد و تاکید کرده است که حکومت سالم از راه اعتماد و احترام به مردم شکل میگیرد نه با تحقیر و تهدید.
همزمان بااین؛ حنیف اتمر وزیر خارجهی حکومت پیشین در گفتگو با آمو حکومت طالبان را نامشروع می داند و تاکید می ورزد که طالبان خواست های مردم را در چهار سال گذشته نادیده گرفته اند.
در این میان؛ شهروندان کشور میگویند که طالبان بالای مردم با زور تفنگ و خشونت حکومت میکنند.
