جبهه مقاومت ملی به رهبر احمد مسعود با نشر اعلامیهای حمله مسلحانه بر دو عضو گارد ملی ایالات متحده در شهر واشنگتن دیسی را نکوهش کرده و آن را اقدامی هراسافکنانه خوانده است.
این حمله روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد و به زخمیشدن دو سرباز امریکایی انجامید.
در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که این رویداد بار دیگر هشدار آنان را که «تهدیدات هراسافکنی مرز نمیشناسند و امنیت تمامی جوامع انسانی در جهان به یکدیگر وابسته است، تأیید میکند.»
این جبهه تأکید کرده است که تمامی جوانب و انگیزههای این حمله باید بهطور کامل و دقیق بررسی شود.
جبهه مقاومت ملی تاکید بر اینکه «تروریزم چه فردی و چه گروهی ـنماینده مردم افغانستان نیست»، گفته است که مردم افغانستان خود قربانیان اصلی تروریزم و افراطگرایی بودهاند و نباید به دلیل اقدام خشونتآمیز یک فرد یا یک اقلیت، مورد برچسبزنی و مجازات جمعی قرار گیرند.
در ادامه، از شهروندان افغانستان در خارج از کشور خواسته شده است که حساسیتهای امنیتی موجود و شرایط پیچیده مهاجرت جهانی را درک کنند و «در دام جنگ روانی هراسافکنان برای ملامتکردن و اختلافافکنی» نیفتند.
جبهه مقاومت تأکید کرده است: «تروریزم هیچ هویت قومی، زبانی یا مذهبی ندارد» و نباید از چنین رویدادهایی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان سوءاستفاده شود.
