مهاجرت

جبهه مقاومت ملی: حمله به دو عضو گارد ملی امریکا اقدامی هراس‌افکنانه بوده است

عکس از محل رویداد در واشنگتن دی‌سی

جبهه مقاومت ملی به رهبر احمد مسعود با نشر اعلامیه‌ای حمله مسلحانه بر دو عضو گارد ملی ایالات متحده در شهر واشنگتن دی‌سی را نکوهش کرده و آن را اقدامی هراس‌افکنانه خوانده است.

این حمله روز گذشته (چهارشنبه) رخ داد و به زخمی‌شدن دو سرباز امریکایی انجامید.

در بیانیه جبهه مقاومت ملی آمده است که این رویداد بار دیگر هشدار آنان را که «تهدیدات هراس‌افکنی مرز نمی‌شناسند و امنیت تمامی جوامع انسانی در جهان به یکدیگر وابسته است، تأیید می‌کند.»

این جبهه تأکید کرده است که تمامی جوانب و انگیزه‌های این حمله باید به‌طور کامل و دقیق بررسی شود.

جبهه مقاومت ملی تاکید بر اینکه «تروریزم چه فردی و چه گروهی ـنماینده مردم افغانستان نیست»، گفته است که مردم افغانستان خود قربانیان اصلی تروریزم و افراط‌گرایی بوده‌اند و نباید به دلیل اقدام خشونت‌آمیز یک فرد یا یک اقلیت، مورد برچسب‌زنی و مجازات جمعی قرار گیرند.

در ادامه، از شهروندان افغانستان در خارج از کشور خواسته شده است که حساسیت‌های امنیتی موجود و شرایط پیچیده مهاجرت جهانی را درک کنند و «در دام جنگ روانی هراس‌افکنان برای ملامت‌کردن و اختلاف‌افکنی» نیفتند.

جبهه مقاومت تأکید کرده است: «تروریزم هیچ هویت قومی، زبانی یا مذهبی ندارد» و نباید از چنین رویدادهایی برای ایجاد تفرقه میان مردم افغانستان سوءاستفاده شود.