افغانستان

قنسولگری زیر اداره طالبان در بن آلمان فعالیت خود را از سر می‌گیرد

قنسولگری افغانستان در شهر بن آلمان که اکنون زیر اداره طالبان فعالیت دارد، اعلام کرده که از فردا روز دوشنبه، ۱۹ عقرب، ارائهٔ خدمات قنسولی را از سر می‌گیرد.

در اعلامیه آمده که شهروندان افغانستان مقیم آلمان می‌توانند پس از تعیین وقت آنلاین از طریق وب‌سایت قنسولگری، برای دریافت خدمات قنسولی مراجعه کنند.

قنسولگری بن چندی پیش به دلیل اختلافات داخلی و استعفای دسته‌جمعی کارمندان پیشین آن، تعطیل شده بود.

این اختلاف‌ها پس از انتصاب نمایندگان جدید طالبان در این نمایندگی به وجود آمد.

قنسولگری طالبان در بن همچنین اعلام کرده است که در آیندهٔ نزدیک روند چاپ و توزیع پاسپورت نیز در این دفتر آغاز خواهد شد.

این در حالی است که تماس آلمان با طالبان با انتقادهایی به همراه بوده است. آلمان از تسلط طالبان بر افغانستان تاکنون دو گروه مهاجران کشور را اخراج کرده است.

در ماه سرطان، آلمان یک گروه ۸۱ نفری از شهروندان کشور را اخراج کرد.