سه منبع از تخار به آمو تایید کردهاند که در یک درگیری برسر علفچر در ولسوالی ورسج این ولایت میان پسر یک فرمانده محلی طالبان و باشندگان محل، شش تن از باشندگان محل زخمی شدهاند.
به گفته منابع، این درگیری روز یکشنبه، ۱۱ عقرب، در روستای سنگ آب منطقه «قوندز» ورسج رخ داده و افراد وابسته به «داراب بای»، یکی از فرماندهان محلی طالبان در این ولسوالی با شماری از باشندگان محل بر سر مالکیت یک علفچر درگیری شدند.
درگیری پس از آن آغاز شد که جماهیر، پسر داراب بای فرمانده محلی طالبان، یکی از باشندگان محل را با شلیک گلوله زخمی کرد. یک منبع محلی گفت که جماهیر همراه با قیام، خسربرهاش، شماری از مردم محل را مورد «لتوکوب» نیز قرار دادهاند.
این منبع افزود که زخمیها به شفاخانه تخار انتقال داده شدهاند و وضعیت سه تن از آنان «وخیم» است.
به گفته منابع، قیام، خسربره این فرمانده طالبان، از سوی طالبان بازداشت شده است؛ اما پسر داراب بای و افرادش هنوز در منطقه حضور دارند و باشندگان را تهدید کردهاند که از شکایت در این باره خودداری کنند.
منابع محلی همچنین میگویند که داراب بای در استخراج معادن طلا در ولایت بدخشان نقش دارد و پس از وقوع درگیری دوباره به منطقه «قوندز» در ولسوالی ورسج بازگشته است.
طالبان تاکنون در این باره چیزی نگفتهاند.
