کمیسیون عالی طالبان در امور مهاجران میگوید که در یک روز گذشته (شنبه، ۱۰ عقرب) پاکستان ۷۹۱۳ مهاجر کشور را اخراج کرده است.
به گفته این کمیسیون و همزمان با این، ۸۵ مهاجر کشور از ایران نیز به گونه اجباری و اختیاری اخراج شدهاند.
این مهاجران از طریق گذرگاههای مرزی سپین بولدک، اسلام قلعه و پل ابریشم به کشور برگشتهاند.
گفتنی است که پاکستان در یک روز پیش از این نیز (جمعه، ۹ عقرب) ۷۹۴۵ مهاجر کشور را اخراج کرد.
این در حالی است که با شدت گرفتن اخراج مهاجران از پاکستان و ایران، شمار زیادی از خانوادههای بازگشته با چالشهای تازهای روبهرو هستند.
یک گزارش پیشین آمو نشان میدهد که در یکی از بخشهای کوچک شهر قندهار، خانوادههای زیادی که تازه از پاکستان بازگشتهاند، زیر خیمهها زندگی میکنند. این خانوادهها روز و شب خود را در شرایط دشوار میگذرانند؛ نه سرپناه مناسب دارند، نه کار و نه امکانات ابتدایی زندگی.
نبود آب آشامیدنی، برق و خدمات صحی، از مشکلات اصلی آنان بهشمار میرود.
