احمد شریف چودری، سخنگوی ارتش پاکستان، میگوید که دو گروه از اعضای تحریک طالبان پاکستان (تیتیپی) که قصد ورود از مرز افغانستان به این کشور را داشتند، هدف قرار گرفتند و در نتیجه این درگیریها ۲۵ عضو تیتیپی و ۵ نیروی امنیتی پاکستان کشته شدند.
به گفته سخنگوی ارتش پاکستان، این درگیریها میان نیروهای امنیتی این کشور و تیتیپی روزهای جمعه و شنبه (۲۴ و ۲۵ اکتوبر)، در بخشهای مرزی منطقه گاکی در ولسوالی خرم و سپینوام در وزیرستان شمالی صورت گرفتهاند. گفتنی است که مقامهای پاکستانی گروه تیتیپی را «فتنه خوارج و گروه نیابتی هند» میخوانند.
احمد چودری افزوده که ۱۵ عضو تیتیپی در درگیری در سپینوام ولسوالی وزیرستان شمالی و ۱۰ تن دیگر آنان در منطقه گاکی از مربوطات ولسوالی خرم کشته شدند.
او تاکید کرده که «چهار بمبگذار انتحاری» نیز شامل کشتهشدگان اعضای تحریک طالبان پاکستان هستند.
سخنگوی ارتش پاکستان گفته است: «این تلاشهای نفوذی فتنه خوارج (گروه تیتیپی) در زمانی انجام میشود که هیئتهای پاکستان و افغانستان (طالبان) در ترکیه مشغول مذاکره هستند و این امر، نیات دولت موقت افغانستان (طالبان) را در رابطه با رسیدگی به مسئله تروریزم ناشی از خاک خود، مورد تردید قرار میدهد.»
او افزوده که پاکستان همواره از طالبان خواسته است تا مدیریت مرزی مؤثری را در مرز خود تضمین کند و از آنان انتظار میرود که به تعهدات خود در توافقنامه دوحه عمل کنند و از استفاده از خاک افغانستان توسط گروهها علیه پاکستان جلوگیری کنند.
طالبان اما تاکنون در مورد این ادعا و گفتههای سخنگوی ارتش پاکستان اظهار نظری نکردهاند.
